Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lezárult a gödöllői központú MATE tanéve 2024-06-25 15:33:09 A királyi kastély lovardájában rendezett eseményen elhangzott, hogy a jeles nap egyedülálló pillanat, történelmi mérföldkő az intézmény életében
Világelső a gödöllői egyetem komposztálótelepe 2023-08-31 12:57:33 A helyi campuson képződő összes biológiailag lebomló hulladékot helyben hasznosítja a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Rekordszámú gólyát köszönt a gödöllői központú egyetem 2023-07-27 13:23:01 A legtöbb, újonnan felvett hallgató városunkban kezdheti meg tanulmányait, a legmagasabb létszámmal a mezőgazdasági mérnöki alapképzés indulhat
Megtorpant a MATE gödöllői campusának terveztetése 2022-08-23 17:35:56 A tárgyban kiírt közbeszerzést eredménytelennek nyilvánították, a megváltozott körülmények miatt újra kell gondolni a műszaki tartalmat